måndag, maj 29, 2006

Läckberg fångade mig igen...

I somras upptäckte jag Camilla Läckberg. Visst var det sent men jag streckläste Isprinsessan och Predikanten direkt efter varandra. Stenhuggaren fick jag i julklapp och nu har jag precis avslutat Olycksfågeln. Jag vill genast läsa nästa. När kommer den? Hur många mord kan de reda upp i Fjällbacka? Kanske kan familjen Hedström/Falk flytta till Göteborg?

Jag gillar att läsa (kvinnliga) deckare som avkoppling. Läser man 10 kilo handlingar i veckan så är det inte alltid man orkar plöja en massa skönlitteratur också - men det är bra avkoppling! Mitt problem är bara att jag har så svårt att släppa dem när jag väl börjat...

Camilla Läckberg har ett språk som tilltalar mig och det känns som om det är jag som tänker det jag läser *ler*. Låter kanske som en konstig beskrivning men hon har en förmåga att berätta flera berättelser parallellt utan att det blir konstlat eller förvirrat. Och så kan man klura ut vem som är mördaren... Flera gånger ibland...

Har du inte läst något av Camilla Läckberg ännu är det dags!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar