torsdag, maj 25, 2006

Stavgången avklarad...


Bland alla de saker som jag klämt in den senaste tiden är också utmaningen mellan gruppledarna att deltaga i Göteborgs stavgång kvällen före Göteborgsvarvet.
7 km i Änggårdsbergen, 12 maj, en strålande sommarkväll - jo det är sant! Den kvällen var det sommar, men sedan dess har det varit trist med blåst och regn.

Stavgången gick jättebra! Lite stressad var jag eftersom jag landade på Landvetter kl. 17 och skulle träffas vid Slottskogsvallen kl.18... Nu bor vi ju alldeles nästgårds så det var inte problemet utan alla löpare som skulle vara med i Göteborgsvarvet dagen efter som skulle "svänga förbi" och hämta nummerlapparna - de korkade igen totalt så jag var hemma 10 minuter i sex och fick byta om i hallen...

7 km i sällskap med Frank Andersson (s) han ersatte Göran Johansson, och på slutet även Eva Olofsson (v) som fick upp tempot när hon såg oss på serpentinstigarna i Änggårdsbergen. Carina Liljesand (kd) var sjuk så hon ersattes av Martin Hellström. Jan Hallberg (m) och Kia Andreasson (mp) kunde inte motstå tävlingsmomentet utan pinnade iväg snabbt och passerade mållinjen hand i hand... Vi andra luktade lite på blommarna i Botan också!

Det var riktigt roligt - och inte sista gången jag gjorde detta. Effektiv träning!

---------
Uppdaterad du kan läsa mer om utmaningen i GT här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar