måndag, december 19, 2005

GT/TV4 inflyttningsfest

Kl. 17 börjar minglet i GT's och TV4's nya lokaler på Kungsgatan 2. Sedan tar festen vid på Storan. Fräscha, snygga och praktiska lokaler. Det hade GT iofs även vid Järntorget så det stora lyftet lokalmässigt gör nog TV4.

"Oh, vilket party" - är rubriken hos redigerarna redan innan festen börjat... Bra att förbereda lite.
Peter Siepen är kvällens konfiencer, trögt för en hipp stockholmare att bli accepterad av göteborgarna på festen. Göran Johansson inviger genom att knyta band. Och påminner GT journalisterna om att de var de som ledde kampen mot p-garaget under Kungstorget. "Tänk på det nu när ni letar parkering varje dag"
De kan ju alltid trösta sig med att Kjell Björkqvist (fp) just fått igenom en motion där man ska se över Kungstorget - ett sätt att göra det bilfritt är ju att gräva ner parkeringen...

Träffar många gamla bekanta. En chef på svt är helt säker på att jag jobbat på redaktionen. Jag är lika säker på att jag INTE gjort det. Kanske har jag en look-alike någonstans...

Festen fortsätter på Storans scen. Mingelmat - god men alltid lika svår att äta. Balansera tallrik och glas samtidigt som man äter det är inte min grej riktigt. Trevlig kväll men jag år hem innan dansen börjar, det är ju en dag imorgon också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar