fredag, december 09, 2005

Jag är frälst


Julstaden Göteborg - jag erkänner - jag var skeptisk i fjol... Blåa små garnnystan i träden längs Avenyen imponerade inte på mig. Det fanns annat som gjorde det. Ljusspelet inne på Rådhusgården exempelvis. Och som jag skrivit tidigare så har jag för länge sedan tagit de miljoner små lampor som pryder träden på Liseberg till mitt hjärta.

Ikväll var det premiär för Julstaden Göteborg - med sikte på att bli "Nordens julstad".
De blå nystanen i träden följer i år stammarna. En mängd flaggstänger har fått en "ljusklänning" så att de ser ut som granar - står längs hela Avenyen ända ner till Gustav Adlofs Torg. Fasadbelysningarna och den sjungande julgranen (en kör i granformation) är riktigt bra - och ändå finns det fortfarande mer att göra nästa år...

Men årets hit är ändå bildspelet på Götaplatsen med Konstmuseet som bakrund! Missa inte detta - visas 17.30 och 18.30 varje dag!

Barnen och jag skickar sms till Claes Bjerke, VD på Göteborg & Co. "Mycket bra" "Ascoolt" "Kanon". Helt enkelt lysande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar