onsdag, december 21, 2005

Stegräknare i julklapp

jodå, jag har redan öppnat julklappen från Göteborgs Stad. En stegräknare! Så bra, jag som tappade bort min förra...

Har julfika med "Stadshus-alliansen". Några har redan gått på julledigt men vi andra dricker glögg/kaffe och njuter av pepparkaka och lussekatt i väntan på att julefriden skall infinna sig.
Tycker att vi samarbetar väldigt bra över partigränserna. Det bådar gott inför nästa år.

Ger mig ut på julklappsjakt tillsammans med "alla andra". I leksaksaffärerna skriker övertrötta och varma barn (mina vet inte hur bra de har de som slipper vara med...), jäktade föräldrar och mor-/fardito har något jagat i blicken när de står bland trånga hyllor för att hitta något som inte är "färdiglekt" men som ändå kan tänkas stå på önskelistan. Inte det lättaste ska jag säga.

Det märks att Perssons barnbidragshöjning med flerbarnstillägg redan till barn nummer 2 och retroaktiv utbetalning kommer lägligt mitt i julveckan - valfläsk någon??? Måtte väljarna genomskåda detta.

Tar det lugnt en stund och vilar fötterna - dom gör ONT - tar en juice (tycker att jag är jätteduktig som inte tar en hamburgare!) Hittar klappen till R. Ska nog köpa en annan sak också.
Men den totala tröttheten infinner sig och jag bestämmer mig för att åka hem. 5545 steg bara på stan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar