måndag, december 12, 2005

Spiderman i Luciatåget?

Jag frågar Joel (4 år) vad han ska vara i Luciatåget.

- Spiderman, så klart! säger han och spänner musklerna i bästa "starke-Adolf-pose". Han har ju en Spidermandräkt med vadderade muskler så det borde jag ju räknat ut själv...
- Men du, försöker jag, Spiderman kan du ju vara 364 andra dagar om året. När det är Luciatåg så brukar man ju klä sig som stjärngosse eller tomte, tärna, lucia eller pepparkaksgubbe...

Han funderar en stund:
- Ja du, mamma, det har du rätt i - jag kan väl vara tomte då... Eller också är jag Spiderman!

Åhléns vid lunchtid idag är kön lång för alla mammor (99%) som ska köpa glitter och tärnljus, lusselinnen och tomtedräkter - storlekar saknas och de flesta får något jagat i blicken när de inser att de borde ha handlat förra veckan...

Tomtedräkten är inköpt och får ett sömnigt ok när jag kommer hem - får se om det blir Spiderman imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar