torsdag, februari 09, 2006

BH-reklam stoppad i Stockholm

Ni kan inte ha missat den. Lindex reklam för BH:ar med texten "We love boobs" tvärs över bilden. Reklamen - eller texten rättare sagt - är stoppad i tunnelbanan i Stockholm. SL - Stockholms Lokaltrafik misstänker att människor kan ta anstöt. Undrar just hur man kan ta anstöt av texten - Vi älskar tuttar!

Jag tycker det är stor skillnad på just denna reklam och annan reklam för underkläder som andra klädkedjor gjort i jultid. Bilderna är snygga, kvinnorna är inga objekt och både bröst och "hållare" är just bröst och BH. Inget annat. Jag kommer på mig själv att tänka: Just det, jag behöver köpa ny BH - det har jag aldrig tänkt när HM annonserat! Frågan är hur man överhuvudtaget kan göra underklädesreklam om inte ens denna passerar nålsögat?

Undrar just vad Kia Andreasson (mp), Eva Olofsson (v) och för den delen även Ewelina Tokarszcyk (s) säger om denna reklam. De var de som talade sig varma för liknande censur som den SL ängnar sig åt även i Göteborg. I väntan på deras besked kan ni läsa Anette Fredrikssons artikel i GT här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar