måndag, februari 20, 2006

Måndag

är ju inte veckans roligaste dag...
Sjuka barn.
Svarar på 15 mail, slänger 30.
Skickar iväg ett korrektur som fastnat hos mig pga webläsaren inte ville öppna word.
Anmäler mig till konferens.
Sms:ar en vän som inte mår bra.
Eva - en annan vän - mitt i flyttbestyr ringer och kollar läget. Ska bli roligt att se deras nya hus!

Carina Liljesand (kd) liftar med mig till Framtidens (kommunens koncernbolag för bostadsbolagen) styrelsesammanträde. Jag ställer frågan på sammanträdet om vilken beredskap vi har att vi nu får fler som får uppehållstillstånd pga den tillfälliga lagen. Göran J får ett mindre utbrott både på lagen och regeringen. Svaret är att beredskap med lägenheter saknas och idag bor många inneboende hos sina släktingar.
Vi fattar ockskå beslut om att starta påbyggnad i Kaverös med 2 vån (idag 3-våningshus) - ser riktigt läckert ut. Det gör de lägenheterna som ska byggas ovanpå p-huset vid Lantmilsgatan också. Det är fantastiskt hur man kan förvandla ett gräsligt p-däck till läckert bostadsområde.

På kvällen har vi kommunfullmäktigegrupp inför torsdagens möte. Då ska tomträtterna äntligen beslutas - jävig är den som själv äger hus på tomträtt, eller vars barn, föräldrar, syskon eller svärföräldrar gör det är också jävig. Själv är jag förhindrad att närvara så min interpellation om trängselskatt får vänta till nästa månad. Gruppen har möte på Emigranternas Hus - vi har mycket att lära av historien - alla de svenskar som emigrerade till Amerika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar