tisdag, februari 21, 2006

Känner inte riktigt igen mig...

...i dagens GT.
De gjorde en lång intervju med mig igår om skolk. Jag pratade mycket om uppföljning och att det är viktigt att föräldrar informeras vid skolk. Att det är en varningssignal men att signalsystemet inte fungerar eftersom informationen inte kommer hem regelbundet. Frånvaron på vissa gymnasieskolor är hög nästan 20% - ingen annan arbetsplats skulle acceptera den frånvaron. Ett förslag om att meddela föräldrar via sms röstades ner av s-kartellen för att de hävdade att det var för dyrt. Och att varje skola skulle kunna bestämma detta själva.
(Det blir dyrt om man inte har ett it-stöd som automatisk genererar sms - och då måste alla ha samma system, annars blir det också dyrt.) Du kan läsa den artikel som publicerades här

Det lustiga är att i pappersupplagan av tidningen är jag på bild - eller ja, tanken var att det skulle vara jag - men det är någon helt annan...
Jag ringer GT.
- Vi skäms, vi gör en pudel imorgon med rättelse och så, säger Katarina Folmer.
Jag skrattar lite och säger att jag inte riktigt känner igen mig...
- Nej, den där bilden skulle varit till en annan artikel och den med dig var mycket större från början men jag lämnade över till nattredaktionen och ja... de tog bort den andra artkilen men bilden blev kvar.
- Det är lugnt. Mats Wångersjö lyckades illustrera en artikel med mig med Lennart Alervå (s)och vi är inte ett dugg lika, skrattar jag.
- Nej, jag vet ju hur du ser ut - och jag ska se till att namnet blir rättstavat också förresten, säger Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar