onsdag, februari 10, 2010

Helene Odenjung - svårstavat?

Jag har ett krångligt och svårstavat namn. Eller nja. Jag vet inte om det är det egentligen, det finns värre... Jag har ioch för sig nästan alltid fått berätta att jag stavar Helene med E och Odenjung utan L. Och det är väl efternamnet som oftast blir felstavat. De flesta associerar ju med ljung (Hallands landskapsblomma) när det istället är JUNG (som orten och jungman)som är det "rätta".

Jag samlar på felstavningarna. Det var en kul grej tillsammans med min chef (som hette Stefan Järkås) för att se hur många varianter det kunde bli... Sist jag räknade hade jag 34 varianter. Oderljung, Nordenström, Lindlium, Äppelljung, Odenpung, Odenström, Odenlung, Odenlund, Odenberg, ja ni fattar...

HELENE ODENJUNG - så stavas det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar