fredag, augusti 25, 2006

Valarbete...

...inkluderar många saker.
Igår morse skulle vi måla valstugan. Regnet satte P för de planerna även då. Men Katarina, Ann Catrine och jag målade åtminstone gavlarna i organe.

Nu märks det också tydligt att skolan startat. Valstugan fylls av elever rustade med bättre eller sämre förberedda frågor.
En helt underbar tjej ställer säkert 40 medan jag målar. Jag svarar och hon kommer med ny följdfråga. Kompisen antecknar. Valstugorna öppnar 11 och när kl. är 11.15 kommer hon tillbaka:
-Nu har jag bestämt mig: Jag ska helt klart rösta på folkpartiet! Ni var så himla snälla och svarade på våra frågor, de andra ville knappt inte prata med oss bara för att vi inte får rösta än. Sedan tycker ni ju helt rätt saker också!
Skulle inte bli förvånad om hon dyker upp i LUF (hon var 11!!!)

Har svarat på väldigt många frågor, delat ut mängder av broschyrer - det är skoj med val!
På eftermiddagen är jag helt slut. Ett möte jag har inbokat ställs in och jag åker förbi expen och hjälper till lite med "första-gångs-väljar-utskicket" Lagom krävande.
Catrine Norrgård, Nyamko Sambuni och jag hjälps åt...
Catrine är fotograf. Riksdagskandidat på plats 4! Hon bloggar också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar