tisdag, april 21, 2009

Årets majblommor till salu

Idag släpptes alla majblommeförsäljare lösa på Nordstadstorget. Kl 12 startades och ett par minuter senare är jag på väg in. Möter en kille som frågar glatt om jag vill köpa majblomma. Är lite stressad eftersom jag lovat försöka komma till "startskottet" så jag säger i farten: Ja visst, men inte just nu. Han ser lite besviken ut men frågar genast nästa förbipasserande.

Hinner fram till scenen där Gunnar Heijde ifrån Majblomman intervjuar Jan Hallberg. (GP) Jag köper även årets majblomma som pin - den sitter kvar på kavajen längre - gillar den! Sedan rusar jag vidare till nästa möte men hinner köpa med en latte och macka att ta med. Nu kryllar Nordstan av glada majblommeförsäljare. Plötsligt inser jag att jag höll på att gå förbi killen jag lovat köpa av på vägen. Går tillbaka och säger: Visst var det dig jag lovade handla av på vägen in?

Han blir överlycklig när jag köper av honom också. Så enkelt att göra någon glad. Flera gånger också med tanke på vad Majblomman gör för alla utsatta barn! Hon var en fantastisk kvinna Beda Hallberg, hon kämpade för det hon trodde på. En sann förebild!
Köp en majblomma du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar