måndag, januari 16, 2006

Sömnlös på Hönö...

Har varit på Hönö med valledningen för att planera valet. Kul! Ser verkligen fram emot valrörelsen...

Vi började vid lunchtid på söndag med konferensen sedan var det middag och lite socialt på kvällen. Var väldigt trött eftersom vi även på lördag hade fp-konferens, (kort helg kan man säga...) så jag gick och lade mig hyfsat tidigt. Låg och läste en stund ur Camilla Läckbergs senaste bok (Stenhuggaren) somnade vid 24.

Det är tunna väggar på Hönö hotell!
02.15 vaknar jag av att grannens klockradio tjuter. Ett ihärdigt TUUUT med jämna mellanrum. Något irriterad skickar jag sms till de 2 personer som jag tror fortfarande sitter någonstans och löser världsproblemen - förhoppningsvis tillsammans med LUF:aren (Nicklas) som är min rumsgranne. Får svar av den ena (Stefan) att han meddelat att klockradion är på.
Ja, just det, tänkte jag, via sms! Jag hörde plinget när du skickade meddelandet...
Ringer Pär och, visar det sig väcker honom, beklagar mig lite - han säger att han ska kolla efter Nicklas... Jag ber om ursäkt för att jag väckte honom.
SUCK! Utövar mental träning - och förträgning - en lång stund och tänker att alarmet säkert stängs av automatiskt om en timme det gör det på vår hemma...

03.25 tittar jag på klockan igen - fortfarande samma larmande på andra sidan väggen. Nu tappar jag tålamodet! Jag måste leta reda på Nicklas själv! Klär på mig, ut i korridoren - kollar för säkerhets skull om grannens hotellrumsdörr är låst innan jag ska börja leta efter honom- den är öppen. Och, gissa om jag blir förvånad, i sängen ligger Nicklas och SOVER!!!
Man måste ju beundra hans förmåga att kunna sova med en ringande klockradio en decimeter ifrån örat... i över 1 timme!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar