måndag, januari 02, 2006

Umeå - here we come!

Nu väntar ett par dagar i 15 minusgrader, mycket mer snö, brasor och lugn och ro, 6 mil norr om Umeå. Det är förresten i Maud Olofssons hemby Bygdeå, Robertsfors kommun.
Svärföräldrarna har ett fritidshus precis vid Bottenviken (50 meter till vattnet). Otroligt vackert.

Flyger till Umeå och ska hämta en hyrbil hos Avis.
Robert och barnen väntar en stund på den sista väskan som inte kommer... Däremot kommer någon annans väska. En likadan. Som väl är har den ägaren namnat den så vi ringer. De vänder tillbaka till flygplatsen. Jag har försökt sätta på mobilen efter flygturen men har glömt min pin-kod (!) har verkligen kopplat av på ledigheten...

När jag kommer ut till bilen är den helt täckt av snö (!) och i bilen finns inte ens en borste. Lite irriterad över att de inte checkat av bilen innan de lämnar ut den gå jag in igen för att låna en borste. Då har de stängt! Men Hertz har öppet. Jag vågar inte pröva pin-kod för tredje gången för att ringa Avis utan ber att få låna telefon hos Hertz. Inga problem. Avis tycker att det var en pinsam miss. Jag instämmer. De lovar kompensation på priset. Hertz lånar ut en borste! Skall komma ihåg det vi bokar bil nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar